روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‏‌ها توصیفی-پیمایشی است.
شرکت‏‌‌های دانش بنیان،کسب و کارهای دانش محوری هستند که با هدف تبدیل پایدار دانش به ثروت شکل گرفته و فعالیت‏‌‌های اقتصادی آن‏‌ها مبتنی و همراه با فعالیت‏‌‌های تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‏‌‌های نو و پیشرفته است و از این طریق منجر به توسعه اقتصاد دانش محور در یک جامعه می‌شوند این پژوهش به مطالعه و بررسی چالش‏‌‌های عمومی تجاری سازی محصولات شرکت‏‌‌های دانش بنیان با تاکید بر بخش بازاریابی و مالی در ایران می‌پردازد، به منظور شناخت چالش‏‌‌های موجود که بر سر راه تجاری سازی محصولات شرکت‏‌‌های دانش بنیان قرار دارد مصاحبه‌ای انفرادی با شش نفر از مدیران شرکت‏‌‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری دانشگاه تهران صورت پذیرفت و بررسی نتایج حاصل از مصاحبه‏‌ها نشان داد که قوانین و مقررات، عوامل ی، اقتصادی، فرهنگی، تکنولوژیکی، مالی، بازاریابی، اندازه بازار، منابع انسانی، ساختار سازمانی، دانش و مهارت چالش‏‌‌های جدی هستند که شرکت‏‌‌های دانش بنیان در تجاری سازی محصولات خود با آنها روبرو هستند.

نوآوری در فعالیت خدماتی
به منظور افزایش اعتبار و تایید نتایج حاصله از مصاحبه ها، در یک نظرسنجی از ۸۰ نفر خبره مشخص گردید تمامی آنها با چالش‏‌‌های فوق الذکر که می‌توانند بر موفقیت تجاری سازی محصولات شرکت‏‌‌های دانش بنیان تاثیر بگذارند موافق می‌باشند ۱- نوآوری خدمات عبارت است از ارایه خدماتی جدید در یک بعد یا چندین بعد که شامل مفهوم خدمت جدید، تعامل با مشتریان جدید، سیستم ارزش‌گذرای جدید/شرکای تجاری و مدل درآمدی جدید می‌باشد.
۳- یک روش جدیدی از تفکر تجاری برای به‌سازی روش‌ها و فرآیندهای عملیاتی نسبتا محافظه‌کار و انعطاف‌پذیر که می‌تواند شرکت‌ها را به بهتر پاسخگو بودن به نیازهای بازار خودشان تبدیل کند.
به عبارتی نوآوری خدمات برای برآورده کردن نیازهای رو به رشد مشتریان جهانی، تبدیل به استراتژی مهمی برای شرکت‌ها در وجه تمایز میان خود و سایر رقبای بین المللی شده است.
شرکت خلاق، شرکتی است که جوهره رشد آنها یعنی خلاقیت و نوآوری، برای ارایه محصولات و خدمات جدید و مدل‏‌‌های نوین کسب و کار در سطح بازار هدف می‌باشد و رشد و توسعه محصولات و خدمات ایشان بر خلاف شرکت‏‌‌های دانش بنیان محصولاتی مبتنی بر فناوری پیشرفته نیست.

منبع : مقاله نوآوری در فعالیت های خدماتی


بانک مقالات دانش ,شرکت‏‌‌های ,بنیان ,محصولات ,تجاری ,نوآوری ,شرکت‏‌‌های دانش ,دانش بنیان ,تجاری سازی ,سازی محصولات ,در یک ,سازی محصولات شرکت‏‌‌هایمنبع

رهبری تحول گرا

تحقیق مدیریت دانش

آموزش الکترونیکی

سلامت سازمانی

تحقیق روش های تأمین مالی

نوآوری در فعالیت های خدماتی

رضایت زناشویی و عوامل مؤثر بر آن

مشخصات

آخرین جستجو ها

بیا برا خرید نقد و بررسی تخصصی لوازم خانگی پیروز نانکلی-نماینده دمنوش نیوشا-دمنوش لاغری-رژیم لاغری- طرح طدبیر درب اتوماتیک | درب های اتوماتیک | درب و پنجره دوجداره دمو سایت طرح لایه بازها قصه پمپ استخر خدمات تولید محتوا ارزان