ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎﻧ

ساختار سازمانی روشی است که در آن فعالیت‌های یک سازمان تقسیم‌بندی و هماهنگ می‌شود.
تغییرات سریع دهه‏‌‌های اخیر و مسایل پیچیده امروز در زمینه سازمان و مدیریت، نشانگر این واقعیت بوده‏‌اند که طرحهای تشکیلاتی سنتی پاسخگوی نیازهای کنونی نیستند و نیاز به ساختارهای سازمانی جدیدی می‌باشد.
با توجه به اهمیت این موضوع و اینکه سازمانها دارای ساختارهای متفاوتی هستند در این مقاله برآنیم با نگرشی جامع و متفاوت به مرور و تشریح انواع طرحهای ساختار سازمانی بپردازیم.
سازمان مرکب از عناصر و روابط بین آنهاست، در حالی که ساختار کلیتی است که یک واحد را تشکیل می‌دهد و ترکیب اعلی از روابط بین عناصر سازمانی است که فلسفه وجودی فعالیت سازمانی را شکل می‌دهد.
ساختار سازمانی راه یا شیوه‌ای است که بوسیله آن فعالیت‏‌‌های سازمانی تقسیم، سازماندهی و هماهنگ می‌شود.
به همین منظور سازمانها ساختارها را به وجود می‌آورند تا فعالیت‏‌‌های عوامل انجام کار را هماهنگ کرده و اعمال اعضا را کنترل نمایند.
ادبیات موجود از زوایای مختلفی به روابط ساختاری نگاه می‌کند.
ساختار سازمانی به عنوان سیستمی تعریف می‌شود که با استفاده از آن، سلسله مراتب درون سازمان را تعیین می‌کنیم.
این سیستم، هر شغل و سمت، کارکرد آن و طرفی که باید به آن جواب پس بدهد را مشخص می‌کند.
در نتیجه، ساختاری به وجود می‌آید که می‌تواند به تحقق اهداف سازمان کمک کند.
ساختار سازمانی انواع مختلفی دارد.
هر یک از این ساختارهای سازمانی، نقاط قوت و ضعف خاص خودش را دارد و چه بسا فقط برای شرکت‏‌‌های خاص یا در دوره خاصی از فعالیت آنها کاربرد داشته باشد.

منبع : مقاله ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ‬‬‬ و اﻧﻮاع آن

ﯽ‬‬‬ و اﻧﻮاع آن


بانک مقالات سازمانی ,ساختار ,سازمان ,اﻧﻮاع ,هماهنگ ,روابط ,ساختار سازمانی ,است که ,و اﻧﻮاع ,ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ‬‬‬ و ,هماهنگ می‌شودمنبع

رهبری تحول گرا

تحقیق مدیریت دانش

آموزش الکترونیکی

سلامت سازمانی

تحقیق روش های تأمین مالی

نوآوری در فعالیت های خدماتی

رضایت زناشویی و عوامل مؤثر بر آن

مشخصات

آخرین جستجو ها

معماری، طراحی داخلی و هنر خلق فضا تولید و فروش گچ پلیمری وبلاگ ماندگار کوهچنار من تی تی کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد آریولند بلاگ و روزمره ها Vantj857 Situs خرید باسکول بی نظیر انلاین زر موزیک