عوامل آموزشی درس تربیت بدنی

تعلیم و تربیت در توسعه ،پیشرفت و دوام فرهنگ ملی موثر است.
موسسات تربیتی در توسعه و تکامل منابع و استعدادهای انسانی جامعه نقش اصلی را دارند.
مدارس، دانشگاه‏‌ها و دانشکده‏‌ها موثرترین و قدرتمندترین پایگاه‏‌‌های اجتماعی برای نیل به مهارتهای عقلانی، معرفت، فهم و شناخت لازم برای تصمیم گیری خردمندانه اند.
این موسسات بهطور مستقیم و غیرمستقیم عامل عمده پیشرفت‏‌‌های اجتماعی هستند و این پیشرفت‏‌ها با معرفت، هنر، تکنولوژی، شعور اجتماعی و دیگر موارد ضروری برای رشد ملی ارتباط دارد، تعلیم و تربیت باید نیازها و خواسته‏‌‌های اجتماع را برآورد.
در دهه کنونی مدارس دولتی و غیردولتی باید تندرستی و سلامت دانش آموزان را در جریان تلاش برای یک زندگی شاد، پربار و شکوفا کننده استعداد مورد توجه قرار دهند.
تربیت بدنی به عنوان جلوه‌ای از جریان کلی تعلیم و تربیت، فرایندی است آموزشی- تربیتی که هدف آن بهبود بخشیدن به اجرا و رشد انسان از طریق فعالیت­های جسمانی است و در صورت آموزش صحیح و اصولی نقش شایان توجهی را در فرایند تعلیم و تربیت ایفا خواهد کرد، در صورتی که عوامل آموزشی به درستی مورد توجه قرار گیرند درس تربیت بدنی در آموزش و پرورش به هدف­های خود نایل شده و می­تواند در خدمت اهداف کلی نظام تعلیم و تربیت کشور قرار گیرد.
عوامل آموزشی درس تربیت بدنی دارای ابعاد متعددی است که در این مقاله عواملی نظیر نیروی انسانی( معلمان تربیت بدنی، مدیران مدارس) کیفیت آموزشی معلمان تربیت بدنی، امکانات( وسایل و تجهیزات و فضاهای ورزشی )، وضعیت مالی، نظارت و کنترل، همکاری اولیای دانش آموزان در جهت ترویج تربیت بدنی و اجرای طرح­های ملی را شامل می‌شود.

 

منبع : عوامل آموزشی درس تربیت بدنی


بانک مقالات تربیت ,آموزشی ,بدنی ,عوامل ,تعلیم ,درس ,تربیت بدنی ,عوامل آموزشی ,تعلیم و ,درس تربیت ,آموزشی درس ,معلمان تربیت بدنی،منبع

رهبری تحول گرا

تحقیق مدیریت دانش

آموزش الکترونیکی

سلامت سازمانی

تحقیق روش های تأمین مالی

نوآوری در فعالیت های خدماتی

رضایت زناشویی و عوامل مؤثر بر آن

مشخصات

آخرین جستجو ها

دانلود فیلم جدید قناری ماشین های اداری اسپرت رشته تدوین ولی الله ای آهن تضمین بار تهران آموزش رایگان سئو stamping die دکتر سهیل سالاری متخصص ارتودنسی و دکتر شقایق لوح متخصص دندان